همه چیز درباره عوارض لاک زدن در بارداری + در دوران بارداری چه لاکی بزنیم؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

آراستگی و تلاش برای زیبایی در دوران بارداری راهی است که هم نشاط را افزایش داده و هم روحیه را بالا میبرد، اما در این بین به خاطر استفاده از مواد شیمیایی در محصولات آرایشی و بهداشتی؛ باید مراقب بود تا سلامت مادر و بچه به خطر نیوفتد.

استفاده از لاک در دوران بارداری در صورتی که زیاد استفاده شوند ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. این دلیل باعث شده تا برخی از زنان باردار در مورد مسائل ایمنی استفاده از لاک در زمان بارداری نگران باشند.

در این مطلب از پولیشا قصد داریم تا حقایقی در مورد عوارض لاک ناخن در دوران بارداری را برایتان شرح دهیم و همچنین برسی کنیم که در این دوران مهم از چه لاک‌هایی استفاده کنید.

همه چیز درباره عوارض لاک ناخن در دوران بارداری

لاک زدن در دوران بارداری میتواند روحیه و نشاط را افزایش دهد و همچنین تلاش برای زیبا سازی ناخن در این دوران برای کاهش استرس بسیار مفید است، اما به خاطر وجود مواد شیمیایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.

عوارض لاک زدن در دوران بارداری در صورتی بروز پیدا می‌کند که بیش از اندازه از لاک و محلول‌های پاک کننده آن بر روی ناخن استفاده شود.  هرچند استفاده گه‌گاه از لاک بی خطر است.

به هر حال بهتر است بدانید آن چنان شواهد خاصی از عوارض و آسیب لاک زدن در دوران بارداری وجود ندارد، با این حال امکان وجود مواد شیمیایی خطرناک است و استفاده از ابزارهای آرایش ناخن برای زنان باردار نیز ممکن است خطراتی برای رشد بچه به همراه داشته باشد.

چه نوع مواد شیمیایی در لاک وجود دارد؟

لاک ناخن و محلول‌های پاک کننده آن از مواد شیمیایی مختلفی تولید می‌شوند که عوارض مختلفی برای بدن به همراه دارد. مخصوصا زنان باردار باید به این نکته توجه داشته باشند که برخی از این مواد ممکن است برای سلامت جنین در حال رشد بسیار پر‌خطر باشند. در ادامه مهم‌ترین مواد شیمیایی مضر درون لاک را بشناسید:

  1. تولوئن: آنچه که باعث می‌شود لاک ناخن صاف و یکدست روی ناخن قرار بگیرد، تولوئن است. بهتر است بدانید استنشاق این ماده شیمیایی عوارض بدی به همراه دارد. تحریک گلو، ریه‌ها و چشم‌ها از عوارض این ماده است و اگر بدن مادر زیاد در معرض این ماده قرار بگیرد، بر روی سیستم عصبی جنین تاثیر منفی می‌گذراد.
  2. فرمالدئید: این ماده نیز در اکثر لاک‌ها به عنوان خشک کننده عمل می‌کند و استنشاق این ماده باعث سوزش بینی و چشم می‌شود. البته اگر به صورت تصادفی وارد بدن مادر شود، کاملا تجزیه می‌شود.
  3. دی بوتیل فتالات: یکی دیگر از مواد شیمیایی مضر در داخل لاک که اثری مشابه به موارد بالا را دارد.

آیا استفاده از لاک در دوران بارداری بی خطر است؟

بهتر است بدانید که تولید کنندگان معتبر و معروف در دنیا وجود دارد که لاک‌هایی بدون سه ماده شیمیایی که در بالا معرفی کردیم تولید می‌کنند. بهتر است قبل از خرید لاک برسی کنید که لاک انتخابی شما فاقد مواد شیمیایی گفته شده باشد و بهتر است لاک خود را برای دوران بارداری از برندهای معتبر که لیبل داشته باشند خریداری کنید.

نکات ایمنی برای استفاده از لاک ناخن در دوران بارداری

عوارض لاک زدن در دوران بارداری کدام هستند

رعایت ایمنی در دوران بارداری بسیار مهم است و در صورتی که قصد دارید در این دوران؛ از لاک ناخن استفاده کنید؛ بهتر است به نکاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم توجه داشته باشید:

  • بهتر است استفاده از لاک را به حداقل برسانید و خیلی کم استفاده کنید.
  • از برندهای معتبر لاک و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید.
  • لاکی انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی و سمی باشد.
  • از پاک کننده‌های لاک بدون استون استفاده کنید.
  • برای خشک کردن لاک ناخن، بازوها را دور نگه دارید تا از استنشاق مواد شیمیایی دور بمانید.
  • تا جای امکان در هنگام لاک زدن پنجره و درها را باز کنید تا بوی آن به سرعت خارج شود.

انتخاب لاک مناسب در دوران بارداری

معرفی لاک کم خطر برای زنان باردار

انواع لاک‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هرکدام با توجه به شاخص‌های متفاوتی با مواد اولیه گوناگون تولید می‌شوند. این تنوع تولید محصولات متفاوت باعث شده تا لاک‌ها با درجه بندی مختلفی از لحاظ به کار رفتن مواد شیمیایی تقسیم شوند.

درست است که لاک زدن در دوران بارداری میتواند عوارضی به همراه داشته باشد، اما برندهای زیادی محصولات کم خطر یا  لاک‌های وگان تولید می‌کنند که میتوانید از آن‌ها برای زیبا سازی ناخن‌هایتان استفاده کنید.

لاک ناخن با فرمول free-5

همانطور که در بالا به مواد شیمیایی موجود در لاک اشاره کردیم، بد نیست بدانید که لاک ناخن با فرمول free-5 از لحاظ ایمنی از دیگر لاک‌ها بهتر هستند. زیرا درتولید آن‌ها از مواد شیمیایی فرمالدئید، تولوئن و کافور استفاده نشده.

لاک ناخن با فرمول free-7 مناسب بارداری

اگر قصد دارید در دوران بارداری بدون نگرانی ناخن‌هایتان را با لاک زیبا کنید؛ اما از جهاتی نگران مواد شیمیایی موجود در لاک ها هستید، بهتر است از لاک‌هایی با فرمولاسیون free-7 استفاده کنید. این نوع فرمول باعث شده تا لاک‌هایی عاری از تمام مواد شیمیایی مانند: فرمالدئید، تولئون، فتالات، کافور، اتیل توزیلامید برای استفاده زنان باردار قابل استفاده باشند.

لاک با فرمول free-8  و free-10 برای دوران بارداری

این نوع لاک هیچ ضرری برای مادر و جنین به همراه ندارد و به صورت کامل فاقد هر نوع ماده سمی حساسیت‌زا هستند. در صورتی که ناخن کار هستید، بهتر است در دوران بارداری از این نوع لاک برای مشتریان خود استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب از پولیشا از عوارض لاک زدن در دوران بارداری برایتان حرف زدیم. بهتراست بدانید که در این دوره حساس؛ اگر از لاک‌های معمولی حتی از بهترین برندها نیز استفاده کنید، به خاطر داشتن مواد شیمیایی که در این متن به آن ها اشاره کردیم، می‌توانند خطراتی برای مادر یا جنین به همراه داشته باشند.

اما اگر قصد دارید در دوران بارداری ناخنهایتان زیبا بمانند و می‌خواهید لاک بزنید؛ بهتر است به سراغ لاک‌هایی بروید که عاری از مواد شیمیایی حساسیت زا هستند که آن‌ها را در بالا معرفی کرده ایم.

 اطلاعات بیشتر: https://polisha.ir/nail-polish-pregnancy/

 





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: